music makes the world go round

February 16, 2008

Oras. Seara. Septembrie. Afara ploua, insa tu iti continui drumul spre casa. In casti – o piesa trista. Te apuca nostalgia, dorul de fostul prieten, nevoia de dragoste, iti vine sa plangi, sa-ti versi toate problemele intr-o baltoaca si apoi sa pasesti mai increzatoare. Pe langa tine trece un tip si iti zambeste dulce; cu siguranta e fericit. Asculta o melodie vesela, probabil. Geanta in culori stridente il da de gol – asculta house.

Si iata cum muzica ne influenteaza, vrand-nevrand, viata de zi cu zi. Iata cum cele cateva acorduri ale piesei preferate ne pot schimba radical starea de spirit. Sa fim seriosi, cand iesi in oras poti cataloga extrem de usor oamenii – punkist, cocalar, rocker, fake – numai dupa felul in care se imbraca sau isi aranjeaza parul. Poate parea o lectie de superficialitate ce incerc eu sa fac aici, dar ideea e mult mai profunda. Doresc sa subliniez ca in zilele noastre tonul face muzica, cum se spune. Indiferent de ce asculti, imi pot da seama dupa chipul tau – nu e ciudat? Te face sa te simti vulnerabil?

Revenind la stari de spirit. Cand sunt deprimata – desi rar se intampla – prefer o melodie mai trista in locul unui pumn de calmante. Nimic altceva nu ma poate ajuta. Pot incerca sa citesc o carte, sa vad un film, sa dorm. Dar nimic nu ma ajuta mai bine sa ma refac decat o piesa buna. Si tu simti lafel?

Oare societatea de azi se invarte cu adevarat in jurul ritmurilor dansante sau nu prea? Daca da, atunci I’m PRO 🙂

De multe ori catalogam persoane dupa muzica pe care o prefera. Manelistii – inculti. Folk-istii – vsatori nostalgici. Minimal – oameni cu sete de viata, dar fake. Si lista ramane deschisa completarilor. Da, si eu etichetez. Si tu o faci, toti. Nimeni nu face exceptie in ziua de azi. M-ai auzit, nimeni. Muzica ne ajuta sa iesim in evidenta, asa cum ne lasa sa ne ascundem in umbra. Muzica ne integreaza in anumite societati, dar tot ea ne face sa devenim asa-zisi weirdos. Deja nu mai depinde de noi. Sau depinde, dar intr-o masura mult prea mica pentru a fi luata in considerare. Pe scurt, muzica ne impune un anumit stil de viata pe care il urmam cu sfintenie, vulontar sau nu.

Ce putem face in privinta asta? E ok? Ar trebui schimbat ceva? Daca da, ce? Astept pareri.

6 Responses to “music makes the world go round”

  1. Jasmine Says:

    Hm….ai dreptate…Muzica ne schimba…chiar daca nu vrem asta sau, de cele mai multe ori nu observam schimbarile….Noi nu…ceilalti…da! … Si eu am trecut pintr-o serie de schimbari de la fata-baiat [ cand ascultam numai hip-hop] , la don`shoara q funditza roz [ knd am inceput sa ascult rock] ….
    Muzica ne inspira….in cazul nostru, ne inspira in alegerea hainelor, frezei, accesoriilor….. Nu pot sa spun acum k ascult un anumit gen de muzica…Insa…primul loc il are rock-ul….apoi house si hip-hop….:X:X:X nu ma pot desparti de ele….Si, findca dispun de 2 neuroni de care sunt foaaaarte mandra, am reusit sa combin cele 3 genuri de muzica, am reusit sa ma imbrac in asa fel in cat sa nu par nici baiat, nici a freak girl machiata excesiv q negru…..Am reusit sa nu par un clown pe strada! Multumesc parintilor mei, prietenilor mei si mai ales Prietenelor mele care au fost sincere si mi-au spus de fiecare data cand ceva nu se potrivea : ‘ Bai, da-ti mah aia jos ca arati ca naiba!’ …..Multumesc! 🙂

  2. copilmic Says:

    Asa e, Jasmine, muzica ne inspira in multe dintre momentele in care trebuie sa facem alegeri importante. Si da, prietenii au aici o contributie majora. Fara ei…


  3. copilandro…foarte dragut ^_^ mi-a placut mult 🙂

  4. copilmic Says:

    Omg omg omg Choko is back!!! >:D<
    Bai, mi-a fost asa dor de tine 🙂


  5. oh da..si mie de tine… [numai ca nu stiu cat o sa ma tina…sper ca mai mult decat data trecuta >_> uitasem ca am blog oricum:))]

  6. copilmic Says:

    Sper ca o sa te tina muuuuult 🙂
    Pt. ca mi-e tare dor sa te citesc.


Leave a Reply

