Iti amintesti cum va fi fost…?

February 12, 2008

Iti amintesti, tu, cum ti-am spus ca vom trai? Iti amintesti cand iti spuneam ca timpul se va retrage usor de pe tenul tau albicios lasand, in final, doar rama aceea calda, banala de ciocolata sa te invaluie? Iti aduci aminte cand ti-am spus ca nu vreau sa te recunosc?
Timpul ti-a inlocuit pasii atat de feminini prin iarba cu un slalom disperat printre amintiri. Trasurile ce te fascinau, ti-au fost luat si tot anii ti-au adus noi bolizi ce te inspaimanta. Iti amintesti cand eram tineri si incercam sa ni le imaginam?

Iti simt acum parfumul, vii spre mine; te apleci si imi soptesti pueril “Nu-mi place.” Te sperie? Te-am luat de mana si te-am dus pe unicul camp verde ramas viu. Te-am pus sa te descalti, dar erai deja intinsa, scaldandu-te in sperantele soarelui. Mi-ai spus ca iarba nu va fi niciodata prea rece, prea vie sau prea umeda. Apoi am fugit. Lacrimile iti penetrau sadic fiecare por, dar erai fericita – simteam cum evadezi din prorpiul “tu”.

M-ai intrebat candva cum va arata lumea. Acum ma crezi? Ti-am descris prorpia viziune, cum consideram ca se va prezenta viitorul, cu masinarii ciudate – stiam ca te sperie; fum de tigara iti va ucide traheea – stiam ca esti alergica; universul se va abate asupra noastra, vom plati pacatele involuntare ale vremilor de demult.

“Va exista iubire?” m-ai intrebat. Am tacut; inca tac. Evolutia asta, atat de rapida, de clinica, ne va distruge, oare, cu adevarat, cu totul? Vom deveni si noi roboti infricosatori, vom bantui orase fara suflet? Chiar asa, vor mai exista orase?

Apoi ai plans. M-a privit in ochii albi; privirea – mi-a furat-o timpul.

Esti sigura ca ma poti indragi si asa, tu, fiinta cu parul de cafea? Poti iubi un robot cu lacrimi de sticla, cu gene albite si parul cazand…? Un robot cu privirea fada ce nu va mai fi, vreodata, capabil sa iubeasca…

Leave a Reply

